مشاوره مدیریت، یکی از کارکردهای اصلی گروه مشاوره بین المللی ایرانیان فردا برای تحقق رسالت آن مبنی بر توانمندسازی مدیران و سازمان‌های ایرانی برای رقابت در کلاس جهانی است. با این رویکرد گروه مشاوره بین المللی ایران  را به عنوان راهکاری برای توانمندسازی شرکت‌های ایرانی و افزایش قابلیت‌ها و رقابت‌پذیری آنها می‌داند و تلاش می‌کند تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی، جلب مشارکت سازمان‌ها در طی مسیر مشاوره، پرهیز از کلی‌گویی و شناخت دقیق نیاز و مسئله‌های سازمان این امر را تحقق بخشد. گروه مشاوره بین المللی ایرانیان فردا  حوزه فعالیت تخصصی خود در مشاوره مدیریت را بر استراتژی متمرکز ساخته است و در این حوزه به ارائه خدماتی از قبیل برنامه‌ریزی استراتژیک و پیاده‌سازی استراتژی، توسعه استراتژی و طراحی ساختار برای شرکت‌های چند کسب‌وکاره (هلدینگ)، طراحی سازمان و ساختار و مدیریت فرایند ادغام و تملیک می‌پردازد. به علاوه، به واسطه حضور گروه مشاوره بین المللی ایران در میان شرکت‌های مستقل زیرمجموعه گروه مشاوره بین المللی ایران ، حوزه مدیریت پروژه نیز در زمره قابلیت‌های تخصصی گروه مشاوره بین المللی ایرانیان فردا در مشاوره مدیریت، خدمات مشاوره مدیریت شامل چه مواردی است؟

 

تیم مشاوره مدیریت توانمندی های ویژه ای دارد. وی دارای دانش، مهارت و تخصص در حوزه ای تخصصی است. پیدا کردن افرادی در یک سازمان، که در تمام زمینه ها متخصص باشند، اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است. از امتیازات دیگری که می توان برشمرد این است که تیم مشاوره مدیریت در هر زمان که شرکت تمایل داشته باشد، خدمات حرفه ای خود را ارائه می دهد. به کار گیری تیم مشاوره مدیریت در مقایسه با گزینش مدیران و کارمندان جدید، هزینه های کمتری (به ویژه در درازمدت) به سازمان تحمیل می کند.

 

تیم مشاوره مدیریت در سازمان، فعالیت های برنامه ریزی، ارائه توصیه های لازم، حمایت و پیشنهاد در امور مربوط به نیروی انسانی، مدیریت مالی، بازرسی، تحلیل سیستم، تحقیقات بازار، طراحی محصول، برنامه ریزی بلند مدت، اثربخشی سازمانی، امنیت توسعه منابع انسانی را انجام می دهد.

وظایف مشاور مدیریت چیست؟

 

کار مشاور مدیریت ارایه مشاوره به مدیران ارشد در خصوص انتخاب راه های بهبود کارایی سازمان است. او به مدیران در حوزه های مختلف از جمله: چگونگی سود آورتر کردن سازمان از طریق کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها، تدوین استراتژی توسعه محصولات جدید و یا روش جذب، ارتقاء و آموزش نیروی انسانی مشاوره

می دهد.

 

اگرچه برخی از مشاوران مدیریت در سازمانهایی که مشاوره می دهند به صورت رسمی کار می کنند، ولی اکثر آنها به صورت قراردادی و همزمان با چندین شرکت یا سازمان در ارتباط می باشند. همچنین یک مشاور مدیریت معمولا از سطح تحصیلات بالایی (نه لزوماً مدرک دکترا) برخوردار بوده و در حوزه تخصصی خود علم و دانش قابل توجهی دارد.

 

بعضی از پروژه ها نیاز به گروهی از مشاوران دارند که هر کدام در یک زمینه ای متخصص هستند. به عنوان مثال در انجام یک پروژه پل سازی در یک کلان شهر، مدیر پروژه غالبا از مشاورانی در زمینه حمل و نقل، فرهنگی، برنامه ریزی شهری و عمرانی به صورت همزمان و در مراحل مختلف پروژه بهره می گیرد تا در اجرای پروژه تمامی ابعاد و تأثیرات انجام آن بررسی و برای آن برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.قرار دارد.

مراحل کاری مشاوره مدیریت شامل چه مواردی است؟

 

تجزیه و تحلیل: ابتدا باید روش عملکرد و ساختار درونی و بیرونی سازمان به خوبی تجزیه و تحلیل شود. مشاور با این کار با بخش‌های مختلف یک سازمان به خوبی آشنا می‌شود و مشخص می‌کند که کدام قسمت پویاست و کدام بخش ایستایی بیشتری دارد و نیاز به پیشرفت دارد؛ فرقی نمی‌کند که کارخانه‌ای بزرگ مد نظر باشد یا یک فروشگاه! شناخت کلّی همیشه اولین گام است.

 

برگزاری جلسه: در مرحله دوم مشاور باید گروه مسئول در سازمان را شناسایی کرده و با آنها جلسه‌ای بگذارد که طیّ آن اهداف پیش رو بیان شده و وظیفه‌ای برای هر کدام از اعضاء مشخص بشود، همچنین نقاط ضعف و قوّت باید به آنها حتما گوشزد شود.

 

برنامه‌ریزی: در این مرحله مشاور حتما باید برنامه‌ای دقیق و منظم ارائه کند و معمولا با هر گروهی که موفق‌تر باشد کار را ادامه می‌دهد.

 

اعمال تغییر و تصمیمات سخت: بعضی مدیرها در برابر تغییراتی که لازم است، مقاومت می‌کنند؛ مشاور باید آنها را برای تغییر سازنده آماده کند. همچنین اجرای تصمیمات سخت و دردسرسازی مانند تعدیل نیرو را بهتر است مشاوران بر عهده بگیرند.

 

نظارت: کسی که این وظیفه را دارد در مرحله بعد باید بر انجام صحیح برنامه‌های کاربردی نظارت دقیق داشته باشد و مدیر را در این کار کمک کند؛ بی‌شک بهترین برنامه‌ها هم بدون نظارت صحیح، به نتیجه نخواهد رسید.

 

آموزش: یکی دیگر از وظایف مشاوران، آموزش مهارت‌های گوناگون در زمینه کاری مورد نظر به کارمندها و مدیران آنها است.

کاربرد مشاوره مدیریت در حوزه استارت آپ ها چیست؟

 

مشاوره راه اندازی استارتاپ (startup) نیازی است که گاه جدی گرفته نمی شود. قبل از راه اندازی یک استارتاپ ، لازم است که تمام مسیر زیر نظر یک مشاور با تجربه طی شود تا از هرگونه اشتباه که می تواند منجر به خسارت یا شکست گردد، جلوگیری شود. درصورتی که درحال خواندن این صفحه هستید، احتمالا به مشاوره راه اندازی کسب و کار می اندیشید و شاید بهتر باشد قبل از اقدام برای راه اندازی استارت آپ این مقاله را تا آخر مطالعه نمایید

 

نحوه اداره کردن یک کسب‌وکار جدید دارای برخی مسائل ویژه و مختص به خود است. به عنوان مثال، بحث تیم‌سازی در استارتاپ‌ها یا چگونگی استخدام افراد و انعقاد قرارداد کاری با آنها از جمله مسائلی هستند که حداقل هم‌اکنون برای بسیاری از فعالان استارتاپی دارای ابهام است. مشاور استارتاپ کمک می‌کند تا در برخورد با این مسائل بتوان بهینه‌ترین تصمیم را گرفت. ضمن آنکه طراحی ساختار و چگونگی فعالیت اعضا نیز یکی دیگر از خدماتی است که وی ارائه می‌دهد. مدیریت این نوع از کسب‌وکارها به لحاظ اداری و مالی مسائل خاص خود را دارد و نیاز است از فردی باتجربه در خصوص برخی مسائل مشورت گرفت.

چرا باید برای کسب و کار خود مشاور مدیریت داشت

 

شما اگر بدون مشاور مدیریت کسب و کار وارد بازار امروزی شوید باید همه موارد پیش رو را از اول تجربه کنید و هر بار برای هر مشکل جدید یک چرخ جدید بسازید! اما اگر از مشاور مدیریت کسب و کار برای استارت آپ ها استفاده کنید برای هر مشکل یک چرخ از پیش ساخته شده خواهید داشت یا شاید دو چرخ تا در آینده به یک مشکل دیگر که ممکن بود برای شما پیش بیایید برخورد نداشته باشید و از روی آن بپرید. لذا به جرات می توان گفت با کمک یک مشاور مدیریت می توانید با سرعت این مسیر را طی کنید و به هدف نهای خود برسید.

مشاور مدیریت می توانند در حوزه های مختلف مدیریتی فعالیت داشته باشند

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.